Warframe. Recenze hry

Někdy se zdá, že herní průmysl se nikdy nemění. Samozřejmě se vyvíjejí hry, zarostlé novými technologiemi a jedinečnými nápady ovlivňujícími hru. Koncepce samotného průmyslu však zůstává stejná. A bohužel to spočívá v touze vývojářů opakovat něčí úspěch. Například předtím, než nějaký hlavní vydavatel chtěl ze své herní série vyrobit svůj Call of Duty, a mnoho z nich se snaží opakovat úspěch DOTA 2. Samozřejmě to není o přímém kopírování. Je to jen to, že mnoho vydavatelů a jejich závislí vývojáři "ochutnali" sharewarový model distribuce her, a proto se každý snaží vytvořit vlastní bezedný zdroj peněz hráčů. A vývojáři Digital Extremes se také rozhodli vyzkoušet sami v tomto směru a vydali velmi kontroverzní hru Warframe. Ale navzdory zvláštnímu uměleckému stylu a agresivnímu donucování uživatelů utrácet spoustu peněz za nákup herních položek, hra se rychle dostala do první desítky nejoblíbenějších počítačových her.

Příběh samotných digitálních extrémů je plný vzestupů a pádů. Ale v poslední době se studio zlepšilo. Tak, před dvěma lety, vývojáři vydali Prototype 2, a čerstvý Warframe ukazuje vynikající výsledky nejen na PC uvedené výše, ale také na PS4. Jak ale mohla hra tak okouzlit hráče? Jedna věc je jistá - ne úplně spiknutí. Zde, stejně jako v mnoha dalších sharewarových projektech, je příběhu věnována minimální pozornost. Hráč se bude muset cítit v botách závodu Tenno a bojovat s dalším závodem, který vývojáři přezdívali Grineer. Oba ti i jiní jsou výborní bojovníci, kteří dovedou ovládat jakoukoliv zbraň. Ale pokud tvůrci jiných podobných her obvykle přiřadí roli seznámení se s herním světem na něco jako encyklopedie, pak tento trik ve Warframe nefunguje. Ano, je zde také „Codex“, pouze samotná hra kombinuje mimořádně neobvyklé prostředí s jedinečným vzhledem kosmických ninjů. Proto se chci naučit co nejvíce o tomto vesmíru, ale suché detaily z encyklopedie a krátkého tréninku s tímto úkolem přesně nestačí.

Ve Warframe, hráči jsou okamžitě hozeni do dynamických bitev, ke kterým tam jsou téměř žádné stížnosti. V této hře jsou mechaniky bitev opravdu skvělé. Crazy rychlost, běh na stěnách a posuvné, střelba se dvěma rukama, velmoci a kousky nepřátel, létání po stranách hrdiny hrdla. Kromě toho existují tzv. "Tanky", léčitelé a další třídy, které se staly obeznámeny díky jiným masivním hrám. Ihned je hráč k dispozici pouze 4 herní třídy, ale pro odpočinek jsou k dispozici pouze 2 způsoby. První je sedět dlouhé hodiny a dokonce i dny před monitorem. Druhou možností je utratit skutečné peníze a spoustu peněz. Nicméně, volné třídy v teorii by měly být dostatečně dlouhé, protože Warframe je primárně střelec. Většinu času je zde vyhrazena na střelbu davů nepřátel, aby se otevřela další mise, ve které musíte udělat totéž. Jediný rozdíl je v tom, že nepřátelé se s každou novou misí stávají o něco silnější. Jen jedna věc truchlí - projít chodbami a zničit vše, co je v této hře v cestě, bez ohledu na úkol, který je velmi podobný mafii 2. To znamená, že nezáleží na tom, zda potřebujete sešit určitý bod nebo zachránit rukojmí - herní proces se příliš neliší bude. Jedinými výjimkami jsou šéfové, kteří mohou snadno přinutit četu, aby se napnula.

Samozřejmě, i takový zdánlivě zajímavý herní mechanik se může časem nudit. Ale ve Warframe to brání ověřený vývojový systém hrdiny. Vše zde, ať už se jedná o vybavení nebo zbraně, je čerpáno samostatně. Ale jedinečným rysem hry je, že se nezvyšují obvyklé vlastnosti, ale počet míst pro instalaci speciálních modů, jejichž rozmanitost je prostě úžasná. Tyto stejné mody, zpravidla spadají přímo z nepřátel a umožňují zvýšit své zdraví, rychlost palby a sílu zbraně, poloměr zničení zbraně na blízko a mnohem více. Vývojáři však z vážných důvodů prošli vývojovým systémem a z nějakého důvodu se rozhodli donutit hráče k tomu, aby několikrát prošel stejnými úrovněmi. Na jedné straně rozmanitost mods kompenzuje tyto závody, ale na druhé straně, umístění a nepřátelé nesvítí s rozmanitostí. Různé mise, úkoly, místa ve sluneční soustavě, ale chodby jsou všude stejné. A pokud opravdu chcete koupit novou zbraň nebo uniformu, budete muset mnohokrát běžet na již dokončených misích. Ale na rozdíl od herních tříd se počáteční zbraně opravdu nudí rychle. Navíc, vývojáři nutí hráče nejen strávit spoustu času snahou získat dostatečné množství kreditů za nový meč, ale také čekat téměř den, až bude tento meč k dispozici. Zároveň se ve Warframe neustále objevuje atraktivní alternativa ke všem monotónním akcím - infuzi reálných peněz. Hráč má k dispozici pouze několik tisíc skutečných rublů a kompletní sadu nových uniforem.

A tady přichází pochopení, že není nic jiného než nekonečných běhů podél stejných chodeb kvůli nové zbrani a modům. Příběh - ne. Noví nepřátelé - ne. Nové lokality - buď. Tvůrci se snaží situaci trochu vylepšit a do hry neustále přidávají nové věci, například rozšiřují svůj arzenál. Opravdu hluboký a nezbytný vývoj hry není pozorován. Nicméně, Warframe ještě neodrazí. A v 10-ti z nejlepších projektů na PC se tato hra ukázala být zasloužená. Velmi zajímavý styl kombinující surrealistické postavy a temnou atmosféru sci-fi, vynikající grafiku s pokročilými efekty PhysX a pohodlné ovládání, které je úspěšně přizpůsobeno jak počítačové klávesnici s myší, tak PS4 gamepadu.

Jako výsledek, Warframe může být volán velmi kontroverzní hra. Absorbovala nejhorší z moderních sharewarových her: monotónní nepřátelé, vývojový systém vázaný na Donate a potřebu projít to samé. Ale zároveň Warframe nemá téměř žádné analogie. Koneckonců, v nějaké jiné podobné hře, můžete vesele běžet na stěnách, používat paranormální schopnosti, použít své ostří k řezání nepřátel na malé kousky a střílet všechno, co se pohybuje od velkých kalibru zbraní? Proto se za to rozhodně osobně hraje Warframe. Alespoň do doby, kdy chtějí v této hře investovat své peníze.

Na základě materiálů http://www.bgames.ru

Podívejte se na video: Neschopnost videoherních recenzentů a těžké hry. Warframe gameplay. (Srpen 2019).